Community of Practice

Vragen en mogelijke problemen bij het inloggen

Problemen bij eerste keer inloggen

Hoe voeg in een nieuw account toe in de authenticator app?

Dit doe je door de authenticator app te openen en op het plus-icoon in de rechterbovenhoek de drukken. Hierna kun je de stappen volgen.

 

Welk account kies ik bij het koppelen van de authenticator?

Wij adviseren om te kiezen voor een bedrijfsaccount.

 

Let op: de app moet bij het inloggen opnieuw worden geopend om een code te genereren, deze verandert steeds en wordt niet verzonden via een SMS

 

Problemen bij opnieuw inloggen

De website geeft aan dat de authenticator code niet klopt

Controleer eerst of je de code van de juiste organisatie gebruikt. De betreffende code is in de authenticator app te vinden onder ‘RES Noord- en Midden Limburg’.

Daarnaast verspringt de code om de paar seconden. Het kan zijn dat dit is gebeurd tijdens het invoeren van de code. Vul in dit geval de nieuwe code uit de authenticator in.

Als bovenstaande situaties niet aan de hand zijn, dan moet de app opnieuw worden gekoppeld. Dit doe je door in te loggen op RES Vooruit met je mail en je wachtwoord. Als er vervolgens wordt gevraagd om de authenticator code, dan staat er onderaan de pagina in het grijs ‘Verwijder de koppelingen met mijn app’. Klik hierop om de bestaande koppeling te verwijderen en de koppeling met de nieuwe telefoon of app te maken. Dit die je door de stappen te volgen die zijn aangegeven bij het inloggen.

 

Nieuwe telefoon of de authenticator app opnieuw geïnstalleerd

Als dit het geval is dan moet de app opnieuw worden geïnstalleerd en gekoppeld. Dit doe je door in te loggen op RES Vooruit met je mail en je wachtwoord. Als er vervolgens wordt gevraagd om de authenticator code, dan staat er onderaan de pagina in het grijs ‘Verwijder de koppelingen met mijn app’. Klik hierop om de bestaande koppeling te verwijderen en de koppeling met de nieuwe telefoon of app te maken. Dit die je door de stappen te volgen die zijn aangegeven bij het inloggen.

 

Ik ben mijn wachtvoord vergeten

Klik op wachtwoord vergeten en vol de stappen.

 

Mijn vraag staat hier niet tussen

Neem contact op met de community beheerder via: resnml@venlo.nl

 

 

Contact

Gemeente Venlo
Postbus 3434
5902 RK Venlo

Mail: resnml@venlo.nl

Wil jij inloggen voor de Community of Practice? Dat kan!

Inloggen

 

Cookie-instellingen